ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time
ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time

ارتباط برندهای مد با ستاره های دنیای سینما

«سوزان اشبروک» نویسنده کتاب «تجارت پشت فرش قرمز، بازاریابی برای محصولات است» در مصاحبه‌ای از راز فرش‌های قرمز پرده بر می‌دارد و از زد و بند‌ها بین ستاره‌های سینما و برندها می‌گوید.


سوزان اشبروک، فعال سابق دنیای مد و پوشاک

لباس‌هایشان را از یک برند معروف مجانی دریافت می‌کردند، در عوض آن‌ها با این لباس‌ها در میان مردم، در جاهای مختلف ظاهر می‌شدند و این خود تبلیغ بزرگی برای این برند بود

بسیاری از کمپانی‌های جواهرفروشی، در ازای پرداخت مبلغی می‌خواهند تا محصولات آن‌ها را در شب اسکار استفاده کنند؛ این همانند یک آگهی بازرگانی است،

مردم فکر می‌کنند که پوشیدن هر یک از این برندها توسط بازیگران، تصدیقی بر خوب بودن محصولات آن برند است

«جنیفر لوپز»، بسیاری از زنان به او می‌نگرند و سپس می‌گویند: بله او فلان لباس را پوشیده، پس این همان لباس ایده‌آل است، پس من هم می‌توانم با پوشیدن آن زیبا و کامل شوم.

به گزارش کافه سینما به نقل از فارس، «سوزان اشبروک» سال 1994 با این عقیده که ستاره‌ها او را در دنیای مد به موفقیت خواهند رساند، کمپانی مد فیلم را راه‌اندازی کرد.

او برای 14 سال به عنوان رابط میان کمپانی‌های مد و ستاره‌ها، کنترل فرش‌های قرمز بسیاری را به عهده داشت.

او در این سال‌ها با برندها و طراحان مد بسیاری از جمله «اسکادا»، «استوارت»، «ویتزمن»، «لنوین» و «مونیک هولیر» همکاری مداوم داشته است.

«اشبروک» سال 2008 کمپانی خود را فروخت و مشغول نوشتن کتاب «برای کفش‌ها کار خواهد کرد: تجارت پشت فرش‌ قرمز بازاریابی برای محصولات است» شد.

این کتاب 1 سپتامبر 2011 منتشر شد و در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های سال آمریکا قرار گرفت.
«اشبروک» در این کتاب طراحان مد و صاحبان برندهای مختلف را در جهت استفاده از مشاهیر و ستاره‌های سینما برای موفقیت بازار محصولات‌شان راهنمایی کرده است.

شبکه ام.‌بی.‌سی نیوز در رابطه با اهمیت فرش قرمز برای صاحبان مد، تاثیر بحران اقتصادی بر تعاملات دنیای مد و سینما، پول‌هایی که از سوی صاحبان مد به ستاره‌ها پرداخت می‌شود و خاطرات این دنیای پر زرق و برق با «سوزان اشبروک» مصاحبه کرده است که در زیر می‌خوانیم:

* چه شد که یک کمپانی مد فیلم راه‌اندازی کردید؟

_ من برای طراح مدی به نام «ریچارد تیلر» به عنوان رییس بخش روابط عمومی کار می‌کردم ولی بعد از مدتی به این فکر افتادم، به جای آنکه برای فرد دیگری کار کنم، بهتر است که خودم به شخصه یک نمایندگی برای طراحان مد در هالیوود تاسیس کنم، زیرا طراحان زیادی هستند که دوست دارند، ستاره‌های هالیوود لباس‌هایشان را بپوشند. اولین مراجع من «رالف لورن»، صاحب کمپانی برند «پولو» بود و بعد از آن نیز «اسکادا» ‌و دیگر برندهای مشهور بودند.

* چقدر مهم است که یک برند دنیای مد روی فرش قرمز ظاهر شود؟

_سال 1998 زمانی که «کیم باسینگر»، لباسی با برند اسکادا به تن کرد، به خوبی می‌دانستم که اگر او جایزه اسکار را ببرد، چه موفقیت عظیمی نصیب ما خواهد شد. شاید بپرسید چرا؟ چون تنها در آمریکا بیش از 40 میلیون نفر، از تلویزیون‌های خود، در حال تماشای این مراسم بودند و این برای «اسکادا» یک نمایش بزرگ بود و این دلیل اصلی این بود که یک دفعه کار من اوج گرفت؛ در واقع این مراسم اسکار، بزرگ‌ترین اتفاق زندگی‌ حرفه‌ای من بود.

* زمانی که ستاره‌ها دیگر پول لباس‌هایی را که می‌پوشند نمی‌پردازند، این مسئله چگونه جبران می‌شود؟

فکر می‌کنم اتفاقی که می‌افتد یک معامله پایاپای است؛ به عنوان مثال شایعه شد که برند «آرمانی» لباس‌های «میشل پی‌فیفر» و «جودی فاستر» را تامین می‌کند، خوب این یک سود دو‌طرفه بود، این دو لباس‌هایشان را از یک برند معروف مجانی دریافت می‌کردند، در عوض آن‌ها با این لباس‌ها در میان مردم، در جاهای مختلف ظاهر می‌شدند و این خود تبلیغ بزرگی برای این برند بود؛ همچنین این دو با ظاهری زیبا و دل‌فریب در جمع حاضر می‌شدند و در حالی که لباس این مارک را نپوشیده بودند، همه فکر می‌کردند که لباس‌های این برند باعث زیبایی آن‌ها شده است و البته این مسئله باعث شد که کم کم این مطلب جا بیافتد که دیگر بازیگران برای لباس‌هایی که می‌پوشند پولی پرداخت نکنند.

* آیا برای پوشیدن این لباس‌ها به آن‌ها پول هم داده می‌شود؟

این مطلب فکر می‌کنم به طور ویژه برای مراسم اسکار اتفاق بیفتد. «شارلیز ترون»، نماینده برند «دیور» است و در مراسم‌های اسکار نیز لباس‌هایی از این مارک را به تن می‌کند، البته در این میان بسیاری از کمپانی‌های جواهرفروشی، در ازای پرداخت مبلغی می‌خواهند تا محصولات آن‌ها را در شب اسکار استفاده کنند؛ این همانند یک آگهی بازرگانی است، کمپانی‌ها برای تبلیغ محصولات‌شان پولی پرداخت می‌کنند و در عوض شانس آن را می‌یابند که محصول‌شان در معرض دید تعداد زیادی از مردم قرار گیرد. بسیاری از مردم از شنیدن چنین مطلبی به شدت تعجب می‌کنند. من زمانی که به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنم، مردم مرتب از من می‌پرسند که آیا ستاره‌ها لباس‌هایشان را می‌خرند؟ آن‌ها نمی‌دانند که چنین چیزی در جریان است، مردم فکر می‌کنند که پوشیدن هر یک از این برندها توسط بازیگران، تصدیقی بر خوب بودن محصولات آن برند است.

* آیا می‌توانید از فعالیت‌تان در دنیای مد خاطره‌ای تعریف کنید؟

بله، روزی من یک تلفن از طرف «جن سیمون» (خواننده و نوازنده آمریکایی) داشتم که به من گفت، تعداد زیادی تی‌شرت روی دستش مانده که از من می‌خواهد آن‌ها را تبلیغ کنم؛ من هم فکر کردم این همسرم است که صدایش را تغییر داده و من را سر کار گذاشته است. برای همین گفتم با کمال میل، در کوچک‌ترین زمان همه آن‌ها را فروخته شده حساب کن، در حالی که اصلا این تقاضا با نوع تجارت و فعالیت من جور در نمی‌آمد. زمانی فهمیدم که قضیه کاملا جدی است که دیگر دیر شده بود و یک عالمه تی‌شرت روی دستم مانده بود.

خاطره دیگر من از کار با «استوارت ویتزمن» بود، او برای مراسم اسکار یک عالمه کفش‌های زیبا و گران‌قیمت به ستاره‌های هالیوود داده بود تا بر فرش قرمز پا کنند ولی متوجه شدیم که هیچ کدام از این کفش‌ها زیر آن لباس‌های بلند دیده نمی‌شود و «ویتزمن» ماند و میلیون‌ها دلار کفش؛ بنابراین به این نتیجه رسیدیم او باید با یک ستاره خاص وارد معامله شود و این همان فکر طلایی برای بازاریابی در دنیای مد بود که امروز در این صنعت خیلی به آن نیاز است.

* چه چیزی شراکت با یک ستاره‌ را تا این اندازه خوب و سودآور می‌کند؟

بسیاری از مردم زمانی که من را می‌بینند، به من می‌گویند که به شدت به فلان بازیگر مثلا «کیم کارداشیان» علاقمندند و زمانی که من می‌بینم که علاقمندان او در توئیتر 13 میلیون و 300 هزار نفرند، در حالی که طرفداران رییس جمهور در این سایت تنها 12 میلیون و 600 هزار نفرند، دهانم بسته می‌شود. خوب وقتی طرف شما «کیم کارداشیان» باشد، یعنی در واقع حداقل 13 میلیون و 300 هزار نفر درباره محصولات شما خواهند خواند و خوب این یک فرصت طلایی برای محصولات شما محسوب می‌شود.

* آیا بحران اقتصاد بر تعاملات میان دنیای مد و ستاره‌های سینما هم تاثیری گذاشته است؟

در حقیقت به هیچ عنوان، ستاره‌ها همواره مورد توجه مردم بوده‌اند. زمانی‌که من برای اولین بار کارم را در دنیای مد شروع کردم، فکر می‌کردم که باید کارم را بعد از سه سال تغییر دهم، چون مردم دیگر از ستاره‌ها خسته و دلزده می‌شوند، ولی این اتفاق به هیچ وجه نیفتاد. مردم هنوز هم به شدت به آنچه که ستاره‌ها می‌پوشند، علاقمندند. می‌بینید که یک دامن کوتاه با قیمت 49 دلار و 90 سنت برای تعدادی از ستاره‌ها فرستاده می‌شود و آن‌ها آن را می‌پوشند و سپس مردم آن را در اشکال مختلف می‌بینند و عکس‌هایی که از آن‌ها گرفته شده نیز در سطحی وسیع منتشر می‌شود، سپس بیش از 600 فروشگاه طالب آن می‌شوند و آنگاه حدود 10 هزار عدد از این دامن‌ها در هر یک از این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد و این روند تا رسیدن به سودهای بسیار بسیار کلان ادامه می‌یابد.

* دلیل چنین اتفاقی چیست؟

خوب در حقیقت بسیاری از مردم به این ستاره به چشم زنانی بی‌عیب و نقص می‌نگرند، به عنوان مثال «جنیفر لوپز»، بسیاری از زنان به او می‌نگرند و سپس می‌گویند: بله او فلان لباس را پوشیده، پس این همان لباس ایده‌آل است، پس من هم می‌توانم با پوشیدن آن زیبا و کامل شوم.

کافه سینما

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

نظرات 1 + ارسال نظر
آناهیتا جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:16 ب.ظ

دقیقن..!

و بعد فکر اینو کن که ملت اینهمه پول میدن فلان لباسو که تن فلان کس بود بخرن به هوای اینکه ته مد و این حرفاس

آره.من که اصن دنبال مد نیستم.همیشه لباسی که بهم بیاد و میخرم.چون خیلی چیزا که مد میشه اگه خوب دقت کنی اصلا هم خوشگل نیس.مخصوصا مد ایران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد