ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time
ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time

روزانه های من

امروز برای گرفتن عکس opg رفته بودم رادیولوژی. تکنیسین طبق معمول یه سوال عادی قبل از گرفتن عکس پرسید و من جواب دادم. وقتی اومدم بیرون تو راه برگشت به خونه داشتم فکر می کردم جدا از اینکه خیلی ها از روی ظاهر من نمی تونند حدس بزنن ۳۳ سالم هست و اکثرا فکر می کنند تو دهه ۲۰ هستم ، لابد با خودشون فکر می کنند که من چه تجربه هایی تو زندگی داشتم که خب البته این مسئله کاملا طبیعی هست چون خیلی دخترها وارد روابط مختلف میشن اون هم تو سن ما ، ولی من حالا نمیتونم بگم از ایده آل گرایی بوده یا از ترس هیچ وقت وارد رابطه نشدم . حتی گاهی با خودم فکر می کنم جزو اون دسته از آدم هایی هستم که تا آخر عمرشون تنها می مونند و خب مشکلی هم با این موضوع ندارم چون انتخاب خودم بوده. انقدر که این روزها روابط آدم ها سطحی شده یا خیلی ها فقط به خاطر منفعت وارد رابطه میشن حالا چه دوستی چه ازدواج ،  فکر می کنم اینکه آدم به هر قیمتی نخواد صرفا به خاطر رهایی از تنهایی با یکی باشه بهتره که کلا قید این کار و بزنه و هم از جسمش هم از روح و روانش مراقبت کنه. جدا از این ماجرا خیلی جالبه واسه اکثر پسرهای ایرانی این موضوع تعریف شده نیست و فکر می کنند اگه دختری تا این سن نه دوست پسری داشته نه عاشق شده لابد حتما یا دروغ میگه یا یه عیب و ایرادی و نقصی داره حالا چه جسمی چه روانی  و کلا با مستقل بودن دختر مشکل دارند و ترجیحشون دختری هست که بهشون وابسته باشه و مطیع در حالی که در مقابل پسر خارجی براش همچین چیزی قابل فهم تر هست با وجود اینکه تو کشورشون راحت حتی دخترهای ۱۴_۱۵ ساله وارد رابطه میشن ، این و بارها و بارها در گفتگو با آدم های مختلف از هر نژاد و قومیتی تجربه کردم. 

در کل حالا یه جمع بندی اگه بخوایم از این ماجرا داشته باشیم دختری با طرز فکر من و پایبند به فمنیست و برابری مدنی حقوق زن و مرد در حالت کلی هیچ جذابیتی برای پسر ایرانی نداره و شاید واسه همین خاطر هم هست خیلی از ایرانی های هم فکر من که مهاجرت کردند مرد خارجی و ترجیح دادند و با اون وارد رابطه شدند. 

حالا من که قصد رفتن ندارم و قطعا حالا حالاها تو ایران موندگار هستم پس در نتیجه به عنوان خواننده این وبلاگ من و به همین شکل تنها و مجرد و مستقل بپذیرید هرچند شاید براتون سخت باشه. 

یکی دیگه از دوست های صمیمی مهاجرت کرد به اتریش ، اینجوری که داره پیش میره همه دوستان من یا مهاجرت کردند یا در حال انجام پروسه مهاجرت هستند و حداکثر یکی دو سال دیگه رفتنی هستند. کاش ایران جایی بود که هیچ کسی جز برای مسافرت تفریحی ازش خارج نمی شد و برای ساختن یه زندگی بهتر و آسون تر ناچارا به اجبار از خانواده و دوستانشون جدا نمی شدند، ای کاش .‌‌‌‌‌...‌.


آهنگ مناسب این پست : 

  https://youtu.be/YkgkThdzX-8?si=4FBRzSBNilz3IMYV 


نظرات 4 + ارسال نظر
مگی جمعه 3 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 06:27 ق.ظ

آویش منم همیشه میگم کاش کسی مجبور به ترک وطنش نبود… خیلی سخته دیدن رفتن دوستا و فامیلا:(

+ خیلی کار خوبی کردی که تو سن کم وارد رابطه نشدی، به نظرم اینکه تنها باشی تا همیشه هم مهم نیست… وقتی انتخابته خیلی هم عالیه اما اما اما من از اون آدمایی بودم که فکر می‌کردم رابطه حتی اشتباه هم باشه برام خوبه یجورایی احساس می‌کردم باعث رشدمه…
با اینحال هییییچ‌کسی رو تشویق به داشتن رابطه نمیکنم هر کسی با توجه به شرایطش باید انتخاب کنه

یه به چه عجب از این طرفا
آره واقعا دوری از خانواده و دوست های صمیمی خیلی سخته.
درسته ، تو همیشه دوست داشتی ازدواج کنی و واسه همین خوشحالم برات و امیدوارم همیشه خوشبخت باشی میدونی من بیشتر منظورم از نوشتن این متن این بود که کسی زیاد ماها رو جدی نمیگیره انگار که مجرد بودن دختر نقص هست ، خیلی ها تا زمانی که ازدواج نکردی جوری باهات رفتار می کنن که انگار یه عیب و ایرادی مریضی چیزی داری ، نمونش مثلا حتی دوستان دوره دانشگاه. خودشون رو که ازدواج کردند در مرتبه بالاتری از آدم می بینند. اینم یه جور باگ فرهنگی ماست که امیدوارم به لطف نسل جدید برطرف بشه

reader پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 02:48 ب.ظ

وقت داشتی گاهی بیاید این سمتا

حتما

reader پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 03:45 ب.ظ

البته که کسی شما رو قضاوت نمیکنه
وبلاگ شخصی هست و کاملا مثل چهار دیواری میمونه که اختیاری هست
خواندن شما باعث افتخارم هست

ممنونم

reader یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 11:54 ب.ظ

همون طور که موندن افتخاری نیست، رفتن هم به هر قیمتی باعث تعالی نیست

درسته ، شرایط آدم ها با هم متفاوت هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد