ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time
ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time

سینما

تسویه حساب پرفروشترین فیلم نوروزی شد  

 

 

فیلم تسویه حساب ساخته تهمینه میلانی با 24 سینما در تهران به فروش 270 میلیونی تومانی رسید.پوپک و مش ماشاء الله هم با اینکه تنها سه روز از اکران آن می‌گذرد به فروش 85 میلیونی تومانی دست یافت.

نوروز 89 طبق روال همیشه با اکران عمومی پنج فیلم در سینماهای تهران آغاز شد که البته فیلم های «عیار 14» پرویز شهبازی و به رنگ ارغوان «ابراهیم حاتمی‌کیا» از پیش از نوروز و بعد از جشنواره فیلم فجر روانه اکران شده بودند.

نوروز  89 با فیلم های «تسویه حساب» تهمینه میلانی ، «هیچ» عبدالرضا کاهانی ، «تهران - طهران» داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور و «سلام برعشق» اصغر نعیمی آغاز شد که  متاسفانه فروش فوق‌العاده‌ای نداشتند.

تسویه حساب که پرفروش ترین فیلم اکران نوروزی است با بازی مهناز افشار ، لادن مستوفی، السا فیروز آذر، احمد مهران فر، بهاره افشاری، اکبر عبدی و... توانسته به فروشی نزدیک به 300 میلیون دست یابد. البته در کنار حضور بازیگران چهره حاشیه هایی چون توقیف دو ساله این فیلم و علاقمندان به سینمای این کارگردان زن سینما قطعا دراین میزان فروش تاثیر داشته است.

«سلام بر عشق» دومین فیلم اصغر نعیمی است که توسط پویا فیلم تهیه شده است. حضور بازیگران چهره و سوپر استاری مانند امین حیایی و نیکی کریمی یکی از عوامل فروش 173 میلیونی این فیلم است که البته با توجه به سابقه تولید فیلم های پویا فیلم بیشتر آثار تجاری هستند قابل پیش‌بینی بود.

«تهران - طهران» کاری از داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور است که عنوان مهرجویی خود  می‌تواند دلیلی برای توجه علاقمندان به سینمای وی باشد. اپیزود مهدی کرم پور هم که فضایی جوان پسند دارد و حضور رضا یزدانی خواننده پرطرفدار هم دیگر  دلیلی است برای اینکه این فیلم نیز بتواند به فروش 112 میلیونی در تهران دست یابد و در رتبه سوم فروش قرار گیرد.

«هیچ» ساخته چهارم عبدالرضا کاهانی است که با 16 سینما در گروه سینمایی آزاد اکران شد این فیلم نیز با وجود بازیگران متعدد و موضوع و ساختار تازه ای که مطرح می کند قطعا با مخاطب خاص خود ارتباط برقرار می کند البته به دلیل حاشیه های نمایش ندادن آن در جشنواره فیلم فجر انتظار می رفت با فروش بالاتری روبرو شود اما این فیلم نیز با 17 روز اکران تنها  110 میلیون در تهران فروش داشته است.

«پوپک و مش ماشاء الله» اولین فیلم کمدی فرزاد موتمن است که امین حیایی ، مهناز افشار ، بهاره رهنما ، فرهاد آئیش در آن به ایفای نقش پرداخته اند و با اینکه تنها سه روز از اکران آن می‌گذرد به فروش 85 میلیونی در 23  سینمای تهرانی دست یافته است البته این فیلم جایگزین «عیار 14»در گروه سینمایی قدس شد.

فیلم «عیار 14» که بعد از جشنواره فیلم فجر هفت هفته اکران شد به فروش 150 میلیونی رسید و روز 10 فروردین ماه اکران ان به اتمام رسید. فروش «فیلم به رنگ ارغوان» ابراهیم حاتمی کیا نیز که بعد از جشنواره فیلم فجر اکران شد، به 530 میلیون رسیده است و همچنان اکران ان ادامه دارد. 

منبع:tehrankids.com

نظرات 2 + ارسال نظر
اویشن چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ق.ظ

مرسی

پری وش دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ق.ظ http://nymphlike.blogsky.com

سلام
جالب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد