ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time
ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time

۱۵ سریال با بیشترین تعداد رای در IMDB

افرادی که سریال می بینند معمولا به دو دسته کلی تقسیم می شوند : آنهایی که همزمان چند سریال را دنبال می کنند و آنهایی که تا یک سریال را به پایان نرساندند سریال دیگری را شروع نمی کنند. کسانی که اهل سریال باشند به خوبی می دانند که اعتیاد شدیدی در پشت آن پنهان است. با دیدن اپیزود اول و دوم درگیر خط داستانی سریال شده و دیگر نمی توانید از آن دل بکنید. شاید در نگاه اول بد نباشد ولی زمانی متوجه ی عواقب این کار می شوید که مانند این روزها, امتحانات پایان ترم در حال برگزاری باشد و از طرف دیگر هر هفته اپیزود جدیدی از سریال های محبوبتان هم پخش شود در نتیجه می تواند تا اندازه ای بر روی درس خواندنتان تاثیر گذار باشد.

در سال های اخیر شاهد به نمایش درآمدن سریال های بسیار خوبی از شبکه های معروف جهانی بوده ایم که اکثر آنها در ایران به وسیله ی دانلود از سایت های اینترنتی دنبال و دیده می شوند. بد ندیدم لیستی از ۱۵ سریال برتر که بیشترین تعداد رای را در سایت IMDB توانسته اند بدست آورند برایتان آماده کنم تا از حالا بتوانید خودتان را برای لذت بردن از تابستانی گرم در کنار دیدن سریال های جذاب آماده کنید. من به شخصه تعدادی از سریال هایی که در لیست ذکر شده اند را دیده ام و دنبال می کنم که نظر شخصی خودم را در قسمت های مربوط به همان سریال ها برایتان خواهم گفت. با ما همراه باشید.

رتبه ۱۵ – House of Cards

درمورد این سریال قبلا در یک پزشک و به قلم دکتر مجیدی توضیحات کاملی ارائه داده شده بود. خانه پوشالی نام یک سریال سیاسی-هیجانی آمریکایی و محصول سال ۲۰۱۳ میلادی است. این سریال در ۲۶ قسمت و توسط نتفلیکس تهیه شد. این سریال برگرفته از سریال ساخت بی‌بی‌سی و نیز رمانی با همین نام نوشته مایکل دابز است که خودش عضو حزب محافظه‌کاران بریتانیا بود. موضوع سریال رقابت‌های سیاسی در آمریکا است. این سریال برنده جوایزی نیز شده است. در این سریال کوین اسپیسی بازیگر اصلی سریال و دیوید فینچر از کارگردان‌های این سریال ۲۶ قسمتی است. داستان سریال جدید در دوران معاصر و در پس زمینه مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده روی می‌دهد. کوین اسپیسی نقش فرانک آندروود نماینده مجلس را بازی می‌کند. او یک سیاستمدار بی‌رحم است که آرزو دارد در واشنگتن به مدارج بالا برسد. فصل نخست این سریال شامل ۱۳ قسمت می باشد و از اول فوریه ۲۰۱۳ روی آنتن نت فلیکس رفت و فصل دوم این سریال به گفته وب سایت نت فلیکس از فوریه ۲۰۱۴ به نمایش در آمد.

رتبه ۱۴ – Arrow

سریال ARROW یا همان کمان ( پیکان ) خیلی زود در ایران توانست موفقیت چشمگیری را بدست آورد و به لیست سریال های پربازدید اضافه شود. من هم این سریال را تا فصل دوم دنبال کردم ولی وقتی که تا حدودی از دنیای واقعی فاصله گرفت ترجیح دادم به جای آن سریال دیگری را شروع کنم. این سریال هنوز هم در حال پخش است و همچنان طرفداران زیادی دارد. داستان در مورد پسر پولداری به نام اولیور کوئین (با بازی استیون آمل) است که بر اثر غرق شدن قایق مسافرتی‌اش (که در آن پدرش نیز حضور داشت) به یک جزیره کشانده می‌شود. پدر وی رابرت کوئین قبل از غرق شدنش یک لیست به اولیور می‌دهد و می‌گوید ثروت خانواده ما به درستی بدست نیامده و برای پاکسازی اعمال باید از افراد حاضر در این لیست انتقام گرفته شود. پس از پنج سال اولیور موفق می‌شود از آن جزیره خارج شود و به شهر خود استارلینگ برود. اولیور پس از بازگشت به خانه هر شب به دنبال یکی از افراد داخل لیست می‌رود تا انتقام‌های جانی و مادی پدرش را از آن‌ها بگیرد. پس از مدتی با جان دیگل (با بازی دیوید رامسی) آشنا می‌شود و او نیز به عنوان دستیار اولیور در این انتقام جویی همکاری می‌کند.

در این سریال، در حین پخش زمان حال الیور کوئین، فلش‌بک‌هایی به داستان جزیره نیز زده می‌شود و به مرور روشن می‌شود که چه اتفاقاتی برای الیور در جزیره رخ داده‌است. بخش اعظمی از فیلمبرداری این سریال در ونکوور و بریتیش کلمبیا انجام می‌شود. پیکان نظرات متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرده‌است و پربیننده‌ترین سریال پنج سال اخیر شبکه سی‌دابلیو نیز بوده‌است. فصل اول این سریال به صورت میانگین ۳٫۶۸ میلیون بیننده داشت و موفق به کسب ۳ جایزه نیز گردید. در ۱۳ فوریه ۲۰۱۴، پیکان برای فصل سوم هم تمدید شد.

رتبه ۱۳ – True Detective

سریال کارآگاه حقیقی هم در ایران سر و صدای زیادی به پا کرد و اکثر کسانی که اهل سریال دیدن باشند حداقل یکبار این سریال را دیده اند. من وقتی قسمت اول این سریال را دیده بودم آنقدر برایم جذاب بود که تا آخرین قسمت آن را در همان روز دیدم و همین چند روز پیش هم برای دومین بار تمام قسمت های این سریال را به صورت متوالی دوره کردم. بی شک از همان اپیزود اول مجذوب بازی متیو مک کانهی خواهید شد. متیو مک‌کانهی در نقش " راست کول " ایفای نقش می کند. وی شخصیتی درون‌نگر داشته و هیچ دوست و آشنای شناخته‌شده‌ای ندارد. پس از مرگ دخترش در ۳ سالگی و از هم پاشیدن ازدواجش، دید او نسبت به جهان مطلقاً به پوچی گراییده است. کول به دلیل آسیب‌های روحی و عصبی بسیار از داروها و افیون‌های مختلفی استفاده می‌کند.

در آوریل ۲۰۱۲ بود که شبکه اچ‌بی‌او این سریال را برای تهیه و تولید انتخاب کرد؛ البته خالق این مجموعه نیک پیزولاتو است که تمامی اپیزودها را خودش نوشته در حالی که کارگردانی هر ۸ اپیزود فصل اول را کری فوکوناگا بر عهده داشت. هم پیزولاتو و هم فوکوناگا هردو به عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز در این مجموعه همکاری دارند. فصل اول سریال در جنوب لوئیزیانا اتفاق می‌افتد، جایی که خود مجموعه نیز در همانجا فیلمبرداری شد...

رتبه ۱۲ – Supernatural

سوپرنچرال به معنای فراطبیعی یک مجموعهٔ تلویزیونی درام فراطبیعی، ساخته شده توسط اریک کریپک، با بازیگری جرد پادالکی در نقش سم و جنسن اکلس در نقش دین وینچستر، برادرانی که در سراسر کشورآمریکا شیاطین و دیگر اشکال از موجودات ماوراطبیعی را شکار می‌کنند که اغلب مردم اعتقادی به وجود آن‌ها ندارند. داستان این مجموعهٔ تلویزیونی، قرض گرفته‌شده از فولکلور و افسانه‌های محلی، و بررسی پاگانیسم و اساطیر مسیحی، و شیاطین که دشمنان اصلی شخصیت‌های اصلی سریال در سراسر این مجموعه است، تشکیل شده است. این مجموعه توسط برادران وارنر تولیدشده و تولیدکنندگان اجرایی فعلی این سریال ام‌سی‌جی، رابرت سینگر، جرمی کارور، فیل اسکریچیا، و آدام گلاس هستند. کیم منرز، تولیدکننده اجرایی سابق مجموعه، در طول تولید فصل چهارم سریال در اثر بیماری سرطان ریه درگذشت. سریال، ابتدا کار خود را در ونکوور کانادا بر روی شبکهٔ دابلیو بی، که اکنون بخشی از شبکه تلویزیونی سی دابلیو است، آغاز کرد. قسمت اول مجمومه به نام آغاز در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۵ پخش شد و میزان بینندگان این قسمت، در حدود ۵٫۶۷ میلیون نفر تخمین زده شد. با رتبه‌بندی‌ها و میانگین بینندگان بالای چهار قسمت اول فصل، دابلیو بی تصمیم گرفت که مجموعه را تا یک فصل کامل ادامه دهد. کریپک شخصا مجموعه را برای سه فصل برنامه‌ریزی کرده بود اما بعد از آن تصمیم به انتشارش تا پنج فصل گرفت.

رتبه ۱۱ – House M.D

دکتر گرگوری هاوس یک پزشک متخصص تشخیص بیماری است که در بیمارستانی آموزشی در نیوجرسی مشغول به کار است. وی دارای خلق و خویی بسیار زننده و تند اما بذله‌گو است، معلول جسمیست اما موتورسیکلتی کورسی می‌راند، مجرد است اما (به غیر از همکار خود دکتر ویلسون) دوستی ندارد، پیانو و گیتار می‌نوازد اما از نوعی اعتیاد حاد به دارو هم رنج می‌برد. از طرف دیگر وی پزشکی نابغه است و همانند شرلوک هلمز از حل بیماری‌های بسیار نادر و لاعلاج لذت می‌برد. دکتر هاوس با اختیار و انتخاب خود بیمارهای مخصوص خود را انتخاب می‌کند. و سه پزشک زیردست و جوان ولی چیره‌دست در اختیار دارد که آنها نیز انتخاب خود وی هستند و همواره گوش به فرمان او هستند، و توسط بیمارستان تامین می‌شوند. هر قسمت از سریال راجع به بیماری است که دچار مرضی لاینحل و مرموز است. دکتر هاوس از روش‌های مختلف و گاهی نامتعارف به همراه تیم خود می‌کوشد سر از راز بیماری درآورد. حتی اگر هم لازم باشد، غیر قانونی وارد منزل بیمار شده و برای کشف علت بیمار تحقیقات انجام می‌دهد...

این سریال تلویزیونی از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۲ در هشت فصل از شبکه فاکس آمریکا پخش شد. سازندهٔ این اثر دیوید شور است، و سریال تا کنون برنده جوایزی از جمله جایزه امی که برترین جایزه شبکه‌ای تلویزیونی آمریکاست، شده‌است.

رتبه ۱۰ – Prison Break

فرار از زندان هم دیگر برای همه ی ما آشناست و یکی از بهترین سریال هایی بوده که همه ی ما تا به امروز دیده ایم. ایدهٔ داستان فرار از زندان را تهیه‌کننده‌ای به نام دان پاروز به پل شیورینگ داد. او می‌خواست سریالی اکشن با داستانی بر این مبنا که مردی برای فراری دادن برادرش از زندان، خودش را به زندان می‌اندازد، بسازد. به نظر شیورینگ این ایدهٔ خوبی بود، ولی او فکر کرد که چرا باید کسی برادرش را از زندان فراری بدهد و به این ترتیب داستان محکومیت به ناحق شکل گرفت و شیورینگ کار کردن روی طرح و شخصیت‌های سریال را شروع کرد. او در سال ۲۰۰۳، ایده‌اش را به کمپانی فاکس ارائه داد ولی فاکس، این ایده را رد کرد. او این ایده را به شبکه‌های دیگر نیز ارائه داد ولی آن‌ها هم این طرح را رد کردند زیرا تصور آن‌ها این بود که این یک ایدهٔ مناسب برای یک فیلم سینمایی است تا یک سریال تلویزیونی. بعداً قرار شد تا فرار از زندان به صورت یک مینی‌سریال ۱۴ قسمتی ساخته بشود، امّا این امر محقق نشد.

فاکس ابتدا در سال ۲۰۰۳ به دلیل نگرانی از طولانی شدن این مجموعه، ساخت این سریال را قبول نکرد. به دنبال موفقیت سریال‌های لاست و ۲۴، فاکس تصمیم گرفت تا کار تولید را در سال ۲۰۰۴ شروع کند. فصل اول سریال با نظر مثبت بینندگان روبه‌رو شد و نمرهٔ بالایی گرفت. قرار بود فصل اول ۱۳ قسمت داشته باشد، ولی با توجه به محبوبیت سریال، ۹ قسمت دیگر به آن اضافه شد. فرار از زندان در چندین جشنواره و در زمینه‌های مختلف نامزد دریافت جایزه‌های بسیاری شده‌است. در سال ۲۰۰۶، این مجموعه موفق به کسب جایزه بهترین سریال درام از نگاه مردم شد. در سال ۲۰۰۵، فرار از زندان جایزه جایزهٔ گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی درام را ازآن خود کرد. هر چهار فصل این سریال بر روی دی‌وی‌دی به بازار عرضه شده‌است، به علاوه این که فصل اول، سوم و فرار نهایی بر روی بلو-ری نیز به بازار آمده‌است. در ژوئیه ۲۰۰۹، دو قسمت اضافی به نام فرار نهایی منتشر شد. در ژوئن ۲۰۱۵ اعلام شد که فاکس در صدد است ادامه این مجموعه را بصورت یک مینی‌سریال با قسمت‌های مشخص بسازد.

  

رتبه ۹ – Lost

سقوط هواپیمای اقیانوسیه -پرواز شماره ۸۱۵- در یک جزیره متروکه رخ می‌دهد. بازماندگان این حادثه مجبور به همکاری مشترک می‌شوند تا بتوانند در این جزیره دور افتاده زنده بمانند. این بازماندگان توسط عوامل مختلفی همچون خرس‌های قطبی، جانوری دیده نشده که در جنگل گردش می‌کند، و ساکنان بدخواه جزیره که به دیگران معروفند، تهدید می‌شوند. رویارویی با یک زن فرانسوی به نام دنیل روسو که ۱۶ سال قبل به علت غرق شدن کشتی وارد جزیره شده‌است و یافتن یک دریچه فلزی مرموز مدفون شده در زیر زمین، از دیگر رویدادهای فصل اول می‌باشد. در حالی که دو شخصیت سریال سعی می‌کنند وارد این دریچه بشوند، چهارنفر دیگر سعی می‌کنند با یک قایق (کلک) از جزیره خارج شوند...

لاست توسط جفری لیبر، جی. جی. آبرامز و دیمون لیندلوف ساخته شد. آن‌ها به صورت مشترک فیلم‌نامه قسمت اول سریال را نوشتند و آبرامز آن را کارگردانی کرد. در طول پخش سریال لیندلوف و کارلتون کیوز، با تعداد زیادی از سازندگان اختصاصی و نویسندگان همکاری داشتند. با توجه به دست‌اندرکاران و بازیگران زیاد فیلم و فیلم‌برداری در بهترین مکان‌ها در اوآهو در هاوایی، این سریال یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیونی است. این مجموعه تلویزیونی، تحسین مردم و منتقدین را برانگیخت و منتقدان این سریال را در بین ۱۰ سریال برتر تاریخ تلویزیون آمریکا قرار داده‌اند. هر قسمت از فصل اول این سریال، به طور میانگین ۱۵٫۶۹ میلیون نفر بیننده در آمریکا داشت. در طول فصل ششم و پایانی این سریال، هرقسمت آن به طور میانگین ۱۱ میلیون نفر بیننده داشت. لاست بیش از ۲۵۰ بار نامزد دریافت جایزه در زمینه‌ها و جشنواره‌های مختلف شده‌است و برخی از آن‌ها را از آن خود کرده‌است. از جمله آن که لاست در سال ۲۰۰۵ برندهٔ سریال برجسته درام در جشنواره امی شد.

رتبه ۸ – Friends

وقتی که هنوز این مجموعه روی آنتن نرفته بود اولین قسمت‌ها توسط گروهی از منتقدان دیده شد و تقریباً کمتر از نیمی آن را تأیید نکردند. بعضی اظهار نظر کردند که این مجموعه طرز برخورد و رفتار دوستان را نشان نمی‌دهد. وقتی که این مجموعه محبوبیت بدست آورد، نظر منتقدان هم تغییر کرد. سریال دوستان «بهترین برنامهٔ تلویزیون در دههٔ ۹۰» خوانده شد و منتقدان آن را بهترین کمدی تلویزیونی تاکنون نامیدند. سری هشتم این مجموعه با بردن جایزهٔ «عالی ترین مجموعهٔ کمدی» امی ستایش منتقدان را جلب کرد.

این سریال زندگی سه مرد و سه زن بیست و چند ساله ساکن محله گرین‌ویچ نیویورک را به مدت ده سال دنبال می‌کند. این سریال یکی از محبوبترین مجموعه‌های کمدی روزمره در تاریخ تلویزیون آمریکا است که ده‌ها میلیون طرفدار در سراسر جهان به‌دست آورده است. سریال دوستان در تلویزیون‌های بیش از یکصد کشور جهان نمایش داده شده است و روزبه‌روز به شمار طرفداران آن افزوده می‌شود. این سریال را شرکت برایت/ کافمن/ کرین با همکاری شرکت تلویزیونی برادران وارنر برای شبکه ان بی سی در ایالات متحده ساخت و برای اولین بار از همین شبکه پخش شد و پس از آن شبکه‌های دیگری در کشورهای مختلف جهان آن را پخش کردند. قسمت اول آن در ایالات متحده در ۲۲ سپتامبر سال ۱۹۹۴ روی آنتن رفت و آخرین قسمت آن در ۶ می سال ۲۰۰۴ پخش شد.

رتبه ۷ – Sherlock

او بسیار باهوش است و می‌تواند چیزهایی را ببیند که دیگران قادر به دیدن آن نیستند، پس با مردم عادی فرق می‌کند. آدم‌ها هم اصلاً از کسی که از آنها برتر باشد و با آنها فرق کند خوششان نمی‌آید، به همین دلیل شرلوک دوستی ندارد. در برابر این رفتار مردم او هم پذیرفته که از بقیه سرتر است و مغرور شده است. او می‌خواهد نشان دهد که بقیه برایش مهم نیستند و ارزشی برای جان مردم قائل نیست. این موضوع را می‌توان از دیالوگی فهمید که شرلوک می‌گوید «کی به انسانیت اهمیت میده». اما باید دانست او نیز برای انسانیت و جان انسان‌ها ارزش قائل است ولی ترجیح می‌دهد که این روی خود را به کسی نشان ندهد. این کار او دو دلیل دارد: یکی اینکه او نمی‌تواند همیشه خوب باشد، چون وقتی آدم‌ها خوبی می‌بینند همیشه انتظار خوبی دارند و شرلوک نمی‌تواند همیشه خوب باشد و خوب و به جا رفتار کند. دلیل دوم که مهم است، موضوعی است که باید دربارهٔ شخصیت شرلوک دانست؛ او سرخورده است، چون هیچ‌گاه هیچکس او را درک نکرده و به او محبت نکرده است، هیچکس سعی نکرده که با او دوستانه رفتار کند. به همین دلیل او هم به خودش قبولانده است که هیچ قلبی ندارد...

شرلوک یک مجموعهٔ تلویزیونی بریتانیایی است که داستان آن به‌روز شدهٔ داستان‌های کارآگاهی شرلوک هولمز اثر آرتور کانن دویل است. این اثر توسط استیون مفات و مارک گاتیس ساخته شده‌است و در آن بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هولمز و مارتین فریمن در نقش دکتر جان واتسون ایفای نقش می‌کنند. بعد از منتشر شدن شرلوک هولمز در سال ۲۰۰۹، اولین سری از سه قسمت ۹۰ دقیقه‌ای در بی‌بی‌سی و بی‌بی‌سی اچ‌دی در ژوئیه و اوت ۲۰۱۰ پخش شد. مجموعهٔ دوم که دارای سه قسمت است نیز اوایل ۲۰۱۲ شد. مجموعهٔ سوم که دارای سه قسمت است نیز در ژوئیه ۲۰۱۴ پخش شد.

رتبه ۶ – How I Met Your Mother

آشنایی با مادر یکی از قویترین سریال های کمدی بوده که تا به امروز دیده ام و فیلمنامه ی آن به هیچ عنوان قابل پیشبینی نیست. در این سریال، باب سجت به عنوان صدای آیندهٔ بازیگر اصلی، تد موزبی، در سال ۲۰۳۰ به پسر و دخترش خاطراتی را یادآوری می‌کند که منجر به ملاقات او با مادرشان (همسر تد) شده‌است، که داستان را از قسمت اول به زمان گذشته برمی‌گرداند و خاطرات را نقل می‌کند. کاراکترهای اصلی دیگر آشنایی با مادر مارشال اریکسن، رابین شرباتسکی، بارنی استینسون و لیلی آلدرین می‌باشند. آشنایی با مادر از نظر منتقدان سریال موفقی توصیف شده‌است. این مجموعه تاکنون برنده پنج جایزهٔ امی شده و در سال ۲۰۰۹ نیز نامزد دریافت جایزه بهترین سریال کمدی شد. فصل نهم فصل پایانی این سریال بود در آوریل سال ۲۰۱۴ به پایان رسید.

رتبه ۵ – Dexter

دکستر که زندگی دوگانه و چهره محبوبی بین دوستان، همکاران و بستگان خود دارد، در پی ضربه روحی ناشی از قتل فجیع مادرش در دوران خردسالی، اعتیاد به قتل دیگران پیدا کرده است. هری مورگان، افسر پلیس جنایی و پدرخوانده دکستر که از کودکی متوجه مشکل روحی وی شده است سعی کرده است که تحت تعالیم خود، دکستر را به گونه‌ای پرورش دهد که نیاز روحی خود به قتل را متوجه مجرمین گریخته از چنگ قانون سازد. هری به او کدی را آموزش می‌دهد که بر اساس آن دکستر افرادی را که شایسته مرگ هستند پیدا می‌کند و آنها را به سزای اعمالشان می‌رساند. دکستر روش خاصی را برای زندگی خود برگزیده و همزمان با تعقیب و شکار قاتلین با مراسمی خاص، بوسیله تظاهر چهره مقبولی را از خود در بین نزدیکان خود به نمایش گذاشته است. اما زندگی دوگانه وی چالش‌هایی را برای او ایجاد می‌کند که دستمایه فصول متعدد این مجموعه تلویزیونی شده‌است.

رتبه ۴ – The Big Bang Theory

از نکات جالب این سریال این است که برای سه فصل اول، گالکی، پارسونز و کواکو، سه بازیگر اصلی مجموعه، برای بازی در هر قسمت ۶۰٬۰۰۰ دلار حقوق می‌گرفتند. این رقم برای فصل چهارم تا ۲۰۰٬۰۰۰ دلار افزایش یافت و در قرارداد آن‌ها ذکر شده که در هر فصل، ۵۰٬۰۰۰ دلار به دستمزدشان اضافه می‌شود، یعنی برای فصل هفتم، هرکدام ۳۵۰٬۰۰۰ دلار برای هر قسمت دستمزد می‌گیرند.

محوریت مجموعه بر روی ۵ کاراکتر می‌باشد. لئونارد هافستادر و شلدون کوپر، که دو دوستِ هم اتاقی هستند و همسایهٔ روبه‌رویی آن‌ها پنی که بازیگری ناموفق و پیش‌خدمت رستوران است و دو دوست و همکار گیکی و غیراجتماعی آن‌ها مهندس هوافضا هاوارد والوویتز و متخصص فیزیک نجومی راجش کوترپالی، ۵ کاراکتر این مجموعه هستند. هوش و نبوغ این ۴ شخصیت مرد و عدم موفقیتشان در روابط اجتماعی در تضاد با کاراکتر پنی است که فردی محبوب و دارای روابط اجتماعی گسترده است موجب ایجاد صحنه‌های کمدی در مجموعه می‌شود.

رتبه ۳ – The Walking Dead

این سریال که بر اساس یک مجموعه داستان مصور با همین نام ساخته شده است، داستان زندگی گروهی از انسان‌ها را روایت می‌کند که در عصر آخرالزمان زامبی‌ها زندگی می‌کنند. این سریال داستان زندگی پلیسی را نشان می‌دهد که در یک مأموریت تیر می‌خورد و به کما می‌رود. وقتی بیدار می‌شود، متوجه می‌شود همهٔ مردم شهر تبدیل به مرده متحرک شده‌اند و شهر به‌هم ریخته‌است. از این رو به دنبال خانواده‎اش (همسر و پسرش) می‌رود. در نهایت آن‎ها را به همراه گروه دیگری از بازماندگان پیدا می‌کند.

پخش این مجموعه از ۳۱ اکتبر ۲۰۱۰ از شبکه کابلی ای‌ام‌سی در آمریکا آغاز شد. در هفتهٔ اول نوامبر ۲۰۱۰، این سریال برای اولین بار در سطح بین‌المللی در شبکه‌های بین‌المللی فاکس پخش شد. به دلیل مقبولیت این مجموعه ای‌ام‌سی آن را برای فصل دوم در ۱۳ قسمت تمدید نمود که از ۱۶ اکتبر ۲۰۱۱ پخش آن شروع شد. در اواخر پخش فصل دوم ای‌ام‌سی اعلام کرد که فصل سوم آن نیز با ۱۶ قسمت، از ۱۴ اکتبر ۲۰۱۲ پخش خواهد شد. ای‌ام‌سی این سریال را برای فصل چهارم با ۱۶ قسمت تمدید کرد که از ۱۳ اکتبر ۲۰۱۳ پخش آن شروع شد. در اواسط پخش فصل چهارم ای‌ام‌سی سریال را برای فصل پنجم تمدید کرد. پس از پایان فصل چهارم ای‌ام‌سی زمان شروع فصل پنجم را ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴ اعلام کرد.

رتبه ۲ – Breaking Bad

در ۲۰ ژانویه ۲۰۰۸، اولین قسمت مجموعه و در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۳ قسمت آخر آن از طریق شبکه کابلی ای‌ام‌سی در آمریکا و کانادا پخش شد. در ۱۴ اوت ۲۰۱۱ ای‌ام‌سی اعلام نمود که این سریال برای فصل پنجم و پایانی در ۱۶ قسمت تمدید شده است. فصل آخر این مجموعه به دو بخش ۸ قسمتی تقسیم شد که در دو سال پخش می‌شود. بخش اول فصل آخر در ۱۵ ژولای ۲۰۱۲ آغاز شد و در ۲ سپتامبر ۲۰۱۲ پایان یافت و بخش دوم آن نیز در تابستان ۲۰۱۳ پخش شد.

افسارگسیخته تحسین گسترده منتقدان را به دست آورد. این مجموعه تاکنون هفت جایزه امی را به دست آورده، از جمله آنها می‌توان به سه جایزه پیاپی بهترین بازیگر نقش اول مرد مجموعه‌های درام برای کرانستون و دوجایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای مجموعه‌های درام برای پاول و همچنین سه نامزدی برای بهترین مجموعه درام اشاره نمود. کرانستون همچنین دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام و سه بار نامزدجایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام انتخاب شد.

رتبه ۱ – Game of Thrones

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنی پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج و تخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

بازی تاج و تخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. این سریال تاکنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت یک جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.


به نقل از کافه سینما


پ.ن: از بین این سریال ها کدوم ها رو دیدین ونظرتون راجبشون چی بوده؟

نظرات 20 + ارسال نظر
لاست استریت دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 02:38 ق.ظ http://mehran.blogsky.com

True Detective فصل یکش، که به نظر من در اوج قرار داره. غیر ترو دتکتیو (فصل یک فقط) اینها رو هستم:
The Walking Dead
Friends
LOST منهای یکی دو فصل آخرش که گند زدن به همه چی. کلا فقط فصل اول و دومش خوب بود...
فرار از زندان هم، فقط دو فصل اولش

خوبه که باز اهل سریال دیدن هستی.
واکینگ دد و فرندز و لاست و منم خیلی دوست دارم و چندبارم دیدمشون ولی فرار از زندان و نه

دندون چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:30 ق.ظ http://roozhaye-zendegie-man.blogsky.com/

سلام یعنی عاشق فیلم و سریالم من از بین اونایی که گفتی من شماره های
1-3-4-6-7-8-10-12-14 رو دیدم و یا دارم میبینم خیلی هم دوستشون دارم از سریالای طنز آمریکایی خیلی بیشتر از ایرانی خوشم میاد یه جورایی لودگی و بی مزگی سریالای ایرانی رو نداره و به خصوص اینکه همیشه هدف دارن نه یلخی بیان بسازن...
البته من سریال grimm رو هم تو این لیست اگه بودم قرار میدادم به نظرم جذابه... البته نظر منه...
اومدم و دارم میخونمت اما حیفم اومد راجب این پست نظر ندم...

چه خوب.بیشترشو که دیدین
خب سریالای ایرونی یه سری محدودیت دارن واسه همینم نمی تونیم با سریالای آمریکایی مقایسش کنیم
گریم و من از شبکه من و تو می بینم ولی زیاد مورد علاقم نیست.
مرسی بابت نظرت

آنا جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:01 ب.ظ http://aamiin.blogsky.com

فیلم ترسناک دوست دارم اما ترسناک الکی دوست ندارم. سوپرنچرال ترسناک نیست یک جورهایی خرابکاریه فقط. استاد فیلم ترسناک فقط ژاپنی ها. یک سریال هم دیدم الان اسمش یادم نیست تو یک مجتمع آپارتمان گیر کرده بودند. یعنی قشنگ اعصابتو مچاله می کرد. من روز روشن هم می خواستم برم دستشویی می ترسیدم. اما دوباره باز می اومدم نگاه می کردم.

واسه منم ترسناک نبوده بیشتر جذاب بوده ولی ار لحاظ ژانر تو دسته ی سریالای ترسناک قرار میدنش.ژاپنی ها که معرکن.اگه فیلم ترسناک دوست دارین یه نگاه به این وبلاگ بندازین:
http://horrorfilm.blogsky.com/

جلبک خاتون یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:02 ق.ظ http://zendegiejolbakieman.blogsky.com

باهام دوستی؟

معلومه که دوستم.حرفا میزنیا

چوپان شنبه 20 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:36 ب.ظ

من خانه پوشالی از بی بی سی رو در دو سیزن دیدم. لاست رو دیدم و بازی تاج وتخت رو هم دارم می بینم. بنکرم قرار گرفتن بازی تاج و تخت در رتبه اول فقط به دلیل تازگی و در حال پخش بودنشه وگرنه لاست به وضوح رتبه بالاتری میتونست داشته باشه. چه به لحاظ داستانی, پیچیدگی و بهم پیوستگی سناریو, تنوع داستانهای فرعی, فلسفه و جهان بینی متن, لوکیشنها, داستانهای رمانتیکی که در متن بود, و پایان بینظیرش, لاست واقعا تکان دهنده بود.
بازی تاج و تخت هم جذابیتهای خودشو داره, اما دادائیسم نویسنده-مرگ دائم شخصیتهای اصلی- بی اخلاقی وحشتناک کاراکترها, خشونت زیاد, عدم پیروی از یک فلسفه اعتقادی در پس زمینه داستان, تاثیرگذاری ناگهانی شخصیتهای ضعیف در اصل داستان, موجب میشه از کیفیت کار کم بشه. با این حال درصد جذابیت این سریال به دلیل لوکیشینهای عالی, صحنه های حماسی و ترسناک, افسانه های نهفته در متن, جملات مفهومی و عمیق, تشابه سرزمینها و فرهنگها با اقوام فعلی, زبانهای من درآوردی و جالب و ... بسیار بالاست, اما انتقادهای جدی بهش وارده.
متعجبم که چرا سریال پایتخت تو لیست نیست

دقیقا منم نظرم همینه وگرنه خیلی دیگر از سریال های توی این لیست از گیم آو ترونز بهترن.
واقعا جی جی آبراهامز در ساخت لاست سنگ تموم گذاشت.پیشنهاد میکنم سریال Alias ,و سریال Fringe از همین کارگردان و نگاه کنید ،فکر کنم خوشتون بیاد.
نقد جالبی بود.درسته معمولا سریال هایی با این مظمون پر بینندن نمونشو دیدیم مثل اسپارتاکوس،بورجیا ،
انتقاد که به این سریال حتی تو شو های تلویزیونی آمریکا هم دیده شدهو
اگه سریال پایتخت که تو لیست بود رتبه 1 و در دست می گرفت

جلبک خاتون شنبه 20 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:21 ق.ظ http://zendegiejolbakieman.blogsky.com

سلام.

سلام جلبک خاتون.چطوری؟

خانم آبی جمعه 19 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:18 ب.ظ

پس desperate housewi کو؟

از IMDB بپرس وگرنه من که با سریالش مشکلی ندارم

یوسف پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:03 ب.ظ http://singinginthewind.blogsky.com

راستی من در مورد سریالا یه نظر گذاشته بودم، یه نظر طولانی؟ چی شد؟ ثبت نشده ؟؟

ثبت شده من دیر جواب دادم

یوسف پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:59 ق.ظ http://singinginthewind.blogsky.com

اگه صد سال دیگه هم سریال بسازن، رو دست گیم آو ترونز نمیاد

نه بابا.فعلا که از همه لحاظ هیچ سریالی محبوبیت فرندز و نداره.
تازه پیشنهاد میکنم وایکینگز و نگاه کنین ، خوش ساخت تره.

zahraa چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:42 ب.ظ http://dr-coffe.blogsky.com

من پریسن بریک رو دیدم با ارو....از بقیش هم تقریبا همه سریالا رو دارم جز دکستر اما حوصله نگاه کردنشون ندارم! من عاشق سریال آناتومی گری بودم و از اون بیشتر عاشق سریال ومپایر دایریز

مشخصه علاقت به مردیت گری که از این سریال منشا گرفته
من عاشق ومپایر دایریز نشدم شاید چون قبلش طرفدار توایلایت و سوپرنچرالز بودم

مهرزاد چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:31 ب.ظ http://acetaminophen500.blogsky.com

How I Met Your Mother رو نصفه دیدم ولی بنظرم اونقدرا هم جالب نبود.
House M.Dرو هم نصفه نگاه کردم و بنظرم بد نبود
Sherlockرو هم ندیدم اما اگر شد حتا تماشاش میکنم چون از اینجور سریالا بیشتر خوشم میاد

آشنایی با مادر دومین سریال کمدی محبوبه تو آمریکا.من که میگم تا آخرشو نگاه کن
هاوس بد نبود؟فوق العاده بود.
اگه شرلوک و دوست داری پیشنهاد میکنم سریال ترو دتیکتیو و ببین چون خیلی ازش تعریف میکنن.

آنا چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:15 ب.ظ http://aamiin.blogsky.com/

خوشحالم که هنوز با من دوستی.
خانه پوشالی اون سریال انگلیسیش را که تلویزیون ایران می گذاشت دیدم خیلی دوست داشتم اینو ندیدم. سوپرنچرال را فقط قسمت اولشو دیدم و دیگه ادامه ندادم. عاشق از فرار از زندان شدم. لاست را هم اوایلشو دوست داشتم آخرهاش فقط می دیدم ببینم چی می شه اما دیگه لذتی برام نداشت. فرندز فوق العاده بود. شرلوک را من اوین بار با دوبله فارسی ایران دیدم. خیلی دوستش داشتم. بعد یک بار یک قسمتشو با زبان انگلیسی دیدم اصلا دوست نداشتم. نمی دونم به اون صدا عادت کرده بودم یا اون صدا بهتر بود. ملاقات با مادر هم از هر ده قسمت یک قسمتش جالبه بقیه اش بی مزه است. دکستر را اصلا دوست نداشتم. بیگ بنگ هم همین طور. سریال گیم را هم که خیلی خیلی خیلی زیاد دوست دارم.
سریال کریمینال مایندز را دیدی؟ که بر اساس جنایتکارهای زنجیره ای هست.

من که دوست بودم قبلا هم
منم ورژنی که ایران نشون داده رو دیدم.
چطوری دلتون اومد سوپرنچرال و نبینین؟احتمالا فیلم ترسناک دوست ندارین.
من از فرار زندان خوشم نیومد و تنها سریالی بود که یه قسمتش و هم دو بار ندیدم.ولی لاست از لحاظ کارگردانی و جبوه های ویژه و سناریو واقعا عالی بود/
فرندز
شرلوک و من نصفه و نیمه از بی بی سی دیدم به نظرم خوب بود، البته من شخصیت واتسون و ترجیح میدم تو این ورژنش.
آشنایی با مادر که خیلی خنده دار بود، رابین شرباتسکی
دکستر سبک سریالش یکم متفاوته، خیلی ها دوست ندارنش.شاید به دلیل صحنه های خشونتی که داره.
بیگ بنگ عالی نیست ولی ارزش 1 بار دیدن و داره.
بازم یه طرفدار گیم آو ترونز.خوبه
کریمینال مایندز رو هم دیدم.کلا تو سریال ها ژانرکمدی و ژانر پلیسی خیلی خوبن.

phil سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:39 ب.ظ http://philsoap.blogsky.com

جونم برات بگه که از این لیست:
game of thrones
breaking bad
the big bang theory
dexter
friends
house md
house of cards
رو دیدم.برکینگ بد از همه بهتره.یه سریالم خودم اضافه می کنم که محجور مانده:
the office

7 تا از 15 تا.خوبه/
آفیس و من از MBC دارم دنبال میکنم، جالبه داستانش به نظرم

فراز سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:36 ب.ظ http://horrorfilm.blogsky.com

سریال Supernatural را تا فصل 4 دیدم (اگه اشتباه نکنم) سریال خوبی بود البته موضوع های قسمتهای مختلفش رو از بعضی فیلم های دیگر برداشته بودند ولی هر چی بود روی هم رفته دوست داشتم
سریال True Detective سریال خیلی عالی ای بود من واقعا لذت بردم و در ضمن کوتاه هم بود یعنی می شد عین یک فیلم بلند بهش نگاه کرد نه یک سریال که هی کش می دهند
اما در کل اصولا از سریال دیدن دوری می کنم چون می ترسم یک سریال رو خوشم بیاد بعد هی فصلهای جدید بیاد و رشته دنبال کردن فصلهای جدیدش از دستم در بره و بعد همیشه تو ذهنم می مونه که بالاخره تکلیف قهرمان داستان به کجا کشید مثل همین Supernatural که نفهمید بالاخره آخرش کار برادرا به کجا کشید

سوپر نچرال فوق العادست، به نظر من باید تو 5 تای اول می بود.من جای یه بار این 9 فصل و دو بار دیدم.
خب ترو دتیکتیو هنوز یه فصلش و ساختن.من خودم معمولا میمونم چند فصل سریال ساخته بشه بعد یه سره نگاه کنم.
من ولی سریال دیدن و ترجیح می دم و تا حالا با اینکه نخ داستان از دستم در بره مشکلی نداشتم.

itext سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:27 ب.ظ http://itext.blogsky.com/

خیـــــــــــــــــلی طولانی بود :/ نخوندم. کپی کردم تو سیستم بعدا میخونم.
ممنون از شما

شمنده که طولانی بود ، حالا من خلاصشو نوشتم باز

آلبالو سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 08:55 ق.ظ http://albalou.blogsky.com/

نه نه!! منو گول نزن!! خیلی درس دارم؛ نباید ببینم
شیطونه میگه دوه هفته نرم دانشگاه و
House of Cards، True detective و Breaking bad رو ببینم راحت شم!

من گولت نمی زنم.هر موقع وقت داشتی نگاه کن
آره ببین و با خیال راحت به کارات برس

یوسف دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:48 ب.ظ http://singinginthewind.blogsky.com

من 1 ، 4 ، 7 رو دیدم بعلاوه سریال داوینچی دیمونز.

البته اینکه میگم دیدم، فقط سریال شرلوک رو کامل دیدم، سریال تئوری رو تا حدود یکی دو فصل دیدم ، سریال گیم آو تروز رو فوق العاده دوس دارم ولی فک کنم هنوز حتی فصل اولشم تموم نکردم با اینکه تا فصل چهار کامل دانلود کردم.
کلا سریال بین خوبی نیستم با اینکه خیلی دوس دارم سریال دیدن رو. بیشترشم به خاطر وقت هست، اونقدر علایق مختلف دارم که وقت واسه سریال و فیلم دیدن خیلی کم میارم.
ولی سریال دیدن دو تا مزیت خیلی عالی داره، اول اینکه فوق العاده به خوب شدن زبان انگلیسی کمک میکنه ، دوم اینکه با یه فرهنگ دیگه، یه شغل دیگه و یه آدم و یه دنیای دیگه آشنا میشی. من اگه وقت داشتم، پنج شیش تا از این سریالا رو کامل می دیدم. چون از هر کدوم میتونم کلی چیز مفید یاد بگیرم.
یکی دیگه از دلایل اینکه من کم سریال می بینم اینه که تنهام و کسی نیست که همراهیم کنه واسه سریال دیدن. البته این هم خوبه و هم بد. ولی تنهایی دیدن سریال هم مزایای خودش رو داره. آه راستی شیملس رو هم چند قسمتش رو دیدم. یه سریالم بود از این جادوگریا که یه فصلش رو دیدم ولی سریالش متوقف شد و دیگه ساخته نشد

من حالا شرلوک و نصفه دیدم ولی بیگ بنگ و بیشترشو نگاه کردم.
گیم آو ترونز و پیشنهاد میکنم دنبال کنی.
به نکات خوبی اشاره کردی.خوبیه تنهایی سریال دیدن اینه که حواس آدم کامل به دیالوگا ست.
شیملس خیلی خوبه،شاید بعضیا نگن تو جمع که دیدنش به خاطر یه سری چیزا ولی من که خوشم اومده ازش.
سریال جادوگری نکنه منظورت star crossed . آخه اینم فقط یه فصل ساختن متاسفانه حالا یه سری شایعات هست که cw میخواد فصل دومش و بسازه سال آینده.

خزنده دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:06 ب.ظ

بیشترین رای یا بالاترین میانگین نمره؟ چون چندتا اولی همه شون recent بودن تا حدی به نظرم بیننده های بیشتری هم داشتن...

ولی به طور کل از بالا که شروع کنیم سیزن اول True detective رو دیدم شخصیتش رو فوق العاده دوست می دارم, منهای اپیزود آخر که گند زد به همه چی

هاوس رو که همچنان می بینم. تا حدی افت داشته ولی داستانش رونده س و همین خوبه که در جا نمی زنه.

پریزن برک که اصلا خوشم نیومد نمی دونم چرا! Los

t اولین سریالی بود که دیدم. بدک نبود.

فرندز که معلومه تکلیفش!

دکستر عشق من بود.

بیگ بنگ هم تا سیزن شیشش که خوب بوده.
این بود نظرپراکتی های بنده در مورد سریال ها

تو IMDB که نوشته بود بیشترین رای.
من ترو دیتیکتیو و ندیدم متاسفانه ولی شنیدم که خوبه.
هاوس و تا آخرش ببین.هرچی جلو میره بیشتر خوشت میاد ازش
منم اصلا از پریزون بریک خوشم نمیومد.چه تفاهمی
من اول آلیاس و دیدم بعدش لاست.
فرندز یه دونست
بیگ بنگ هم حوبه ولی به پای فرندز و آشنایی با مادر نمی رسه/
مرسی واسه نظری که دادی

rejection دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:18 ب.ظ http://rejection.blogsky.com

1- game of thrones و دیدم خیلی خوبه فیلم نامه اش خیلی خوبه
فقط یکم زیادی صحنه داره که اونم حالا میشه یه کاریش کرد الان البته نسبت به اولش بهتر شده

5- دکستر خیلی خوب بود دوسش داشتم مخصوصا اینکه همراه قاتل داستان میشدی ؛ اون دختره آخر داستان و هم خیلی دوس داشتم اسمش الان یادم نیست چی بود ؛ خواهرش هم خیلی خوب بود کلا فیلم خوبی بود

6- HIMM رو هم نصفه دیدم الان میخوام بقیه شو بینم اونم خیلی دوس دارم باحاله

8- فرندز که دیگه خداست خیلی خیلی قشنگ بود هنوزم هی گاهی برمیگردم میبینمش همینجوری یهو یه اپیزود و برمیدارم نگاه میکنم

9- لاست و بعد از تموم شدن امتحانای آخرین ترمم دیدم پشت سر هم خفه شدم نمیشد دست کشید ازش اصن خیلی خوب بود

11- دکتر هوس که الان گرفتارشم عاشق خودشم یه پسر بچه ی خیلی باحاله ؛ رفتارن بچه اس ولی خیلی خوبه عاشقشم اصن

بقیه رو ندیدم هنوز
متچکرم برای معرفی گذاشتم تو لیستم دانلود کنم که نگاهشون کنم مرسی

فیلمای سبک گیم آف ترونز اکثرا همینجورین ، نمونش سریال وایکینگز.
دکستر و خوشحالم که دوست داشتی.من خودم از زد دی اف نگاه می کردم و به نظرم خوب اومد.
آشنایی با مادر و حتما تا آخر ببین، خیلی خوبه.
فرندز نفس منه، شماره 1 لیست سریالامه
لاست و به خاطر داستان پیچیدش من خوشم اومده بود اون دوران.
گرگوری هاوس بهترین سریال پزشکیه البته بعد از گری آناتومی
بقیه رو هم حتما ببین..تابستون فرصت خوبیه واسه سریال دیدن

شادی دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:36 ب.ظ

یک عدد شادی هستم و عضو دسته ی دوم. آویشن جون من پریروز سریال games of thrones رو گرفتم اما یه قسمت دیدم خوشم نیومد، دلم نمیخواد نگاه کنم. به نظرت ادامه بدم جذاب میشه؟
از این مدل سریال های بکش بکش خوشم نمیاد راستش.
من همچنان معتقدم هیچ سریالی friends نمیشه.

من خودم از گیمز آف ترونز خوشم میاد ولی خب سلیقه ایه.
خوب اگه سریالای این مدلی که توش خشونت هست خوشت نمیاد نگاه نکن
واسه منم فرندز شماره یکه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد