ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time
ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time

کمپین مخالفین پایتخت 4 :/

من نمیدونم چرا امسال این همه راجب سریال پایتخت تو وبلاگهای مختلف بد مینوسین؟
کل سال تلویزیون سریالهای آبدوغ خیاری نشون میده و کسی هم اعتراض نمی کنه بعد الان که داره یه سریال طنز پخش میشه تا حداقل شبی 1 ساعت مردم و بخندونه اشکال داره؟
مگه نه اینکه خشایار الوند همون نویسنده ی سریال در خاشیه ، فیلم نامه ی پایتخت رو نوشته و تو کارنامش سریال های موفق مهران مدیری و داره؟
چطور اونجا خوب بود اینجا بد؟
غیر از این خود مردم مازندران مشکلی با این سریال ندارن یعنی تا اونجا که من دیدم نگاه میکنن و کلی هم خوشحال میشن از تماشای این سریال.من موندم چرا بقیه اینقدر حساس شدن.......
شاید دلیل اولش اینه که با دنیای طنز غریبن.بعضی وبلاگ نویسان محترم گفته بودن این سریال فقط هدفش مسخره کردن لهجه ی مازندرانیه.؟!
در جواب این دوستان باید گفت که اگه یک جمله ی طنز و از یه زبان یا گویشی انتقال بدیم به یه زبان یا گویش دیگه خیلی از کلمات اون لوث به نظر میاد نمونش سریالهای آمریکایی ژانر کمدی که تو شبکه های فارسی کلا سریال به جای اینکه سرگرم کننده باشه احمقانه به نظر می رسه.شایدم دلیل دیگه ای که دوستان این سریال و نمی پسندن اینه که در کل با طنز شمالی آشنا نیستن.ولی خب اشکالی نداره باز میتونن از دیدنش لذت ببرن  همونجور که از دیدن سریال های ترکی فیض میبرن.
همه ی این بحث ها هم به کنار من خودم سریال پایتخت و نگاه میکنم و واسم مهم نیس که راجبم چه قضاوتی میشه.
بهترین سکانس این چند شب اونجا بود که رحمت داشت آهنگ you take my self control
رو خیلی با احساس میخوند.یاد دوران بچگی خودم افتادم که عادت داشتم با ژست خاصی آهنگای انگلیسی و به صورت خیلی خنده دار بازخونی کنم و می دونم شما هم تجربش رو دارین.

اینقدر زندگی و سخت نگیرین،این سریال فقط برای سرگرمی ساخته شده ، اگه از این سریال خوشتون نمیاد خب کاری نداره بشینید یه برنامه دیگه نگاه کنید .خدارو شکر که کنترل تلویزیون دست خودتونه و اجباری در کار نیست و تعداد شبکه های اینوری و اونوری مثل دوران کودکی ما کم نیست و گزینه های انتخابی زیاده و راخت میشه کانال و تغییر داد



نظرات 9 + ارسال نظر
چوپان چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:36 ق.ظ

سریال خوبیه. درسته که این سری خیلی آبکیه اما توش ارزشها تلقین نمیشه, دلالتیه. هما از حضور عمو پنجعلی ناراضی نیست. حتی از زن گرفتنش. نقی و ارسطو یه دقیقه با هم نمیسازن ولی برای هم میمیرن. علیمردانی بینظیره. نگاه مجموعه بشدت انسانیه. زیر پوستی حرفشو میزنه. مثل اون سکانس موبایلها. یا سیگار. دروغ نمیگه و واقعیتهای سردستی جامعه رو راحت وو بی سانسور میگه. گیر دیشب رحمت به ماشینو دیدی؟ پارتی بازی آقا معلم کوچولو پیش نگهبان؟ مسخره بازی راننده ارسظو با کارتنای تاژ؟ بازی کامپیوتری...

یعنی بهترین کامنت مرتبط با این سریال همین کامنت بود.
معلومه که با نگاه منتقدانه و خیلی ریز بین سریال و دنبال میکنین.خوشحالم که شما هم از طرفدارانشون هستین و سریال و دنبال میکنید

sorena سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:13 ب.ظ http://yjc-ir.blogsky.com

سلام وبلاگ شما را دیدم مطالب جالبی در آن درج کرده اید و بسیار زیباست

ما از باشگاه خبرنگاران هستیم در صورت تمایل آماده تبادل لینک با شما هستیم.

آدرس: http://yjc-ir.blogsky.com

نام: باشگاه خبرنگاران

باشه

شادی دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:55 ب.ظ http://citrusflower.blogsky.com/

آویشن جون باهات موافقم که صدا سیمای ما خیلی محدودیت میزاره اما من منظورم این بود که داستانش دیگه تکراری شده. البته بگمممم که واقعا تنها سریال ایرانیه که من پاش میشینم و با علاقه نگاه میکنمش و اه ایش چه مسخره هم نمیگم.

میفهممت شادی.آره خب میتونست یکمی بیشتر داستانش تنوع داشته باشه ولی خب سریالا دیگه فصل سوم رو رد میکنن معمولا خط صافی و تو داستان طی میکنن و مثل اولش فرازو نشیب ندارن.
باز خوبه تو میبینی و میای راجبش حرف میزنی،جایی بحثش بود طرف درست درمون 3/4 قسمت هم ندیده بود اونوقت راجب کل این 4 فصل نظر می داد

خانم توت فرنگی یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:35 ب.ظ http://pasazvesal.blogsky.com

شاید چون بیسش راجع به انتخاباته و یه جورایی چاشنی سیاست اومده تو کار مردم انتقاد می کنن

شاید.ولی خب تو کار طنز تو هر کشوری همیشه به یه سیستمی پرداخته میشه یه بار سازمان پزشکی-یه بار شرکتهای تبلیعاتی-یه بار هم شورای شهر.تازه به نظرم همین بعد ورود سیاس هم متفاوتش کرده.تازه ما چه بخوایم چه نخوایم سیاست جزوی از وجود جامعه است و نمیشه جداش کرد.
مرسی از نظرت توت فرنگی خوشمزه

جلبک خاتون یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:28 ب.ظ http://zendegiejolbakieman.blogsky.com

مردم حالشون خوب نیس به قرآن!
بیکارن باور کن!
بیکارن که هی میشینن بزووور خودشونو درگیر یه چیزاایی میکنن که....
بابا بیخیال!
بخندین خب...
خودشون زندگی رو واسا خودشون سخت میگیرن وقتشونو الکی صرف اعتراض یا حالا هر چی میکنن....
بگیرین بخوابین خب.
اگه اینقد بیکارین که میشینین به سریال های تلویزیون گیر میدین خب بگیرین بخابین...
عین من.... :)))))

مرسی جلبک خاتون
ایده ی فوق العاده ای دادی واسه این سری از دوستان
واقعا من نمیدونم چرا یه سری از آدمها با هیچ چیزی راضی نمیشن،یعنی از هر برنامه ای یه ایراد و گیری پیدا میکنن.من موندم اینا با این همه نکته سنجیشون چجوری زندگی میکنن

خزنده یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:39 ب.ظ

والا دیده هاش نظرای اینوری اونوری می دن، من که سر جمع 10 دقیقه بیشترش رو ندیدم یا نتونستم ببینم چه نظری بدم! ولی یه مساله ای راجع به کل سریالای ایرانی (مخصوصا طنز) صدق می کنه که. اونم محدودیت فرهنگی و هنجاری، و تابو هاس. مثلا همین سریال فرندز که هر کدوممون حداقل دوبار کلشو دیدیم، شاید بیشتر از 60-70 درصد طنزش، حرفها و بازی با کلمه ها و اتفاقاییه که ما نمی تونیم از اونا توی تلویزیونمون به خاطر رعایت شوونات اسلامی استفاده کنیم! خب با این اوصاف اگه پایتخت رو بخوایم مقایسه کنیم با فرندز، خیلی نامردیه.

باوتجه به اون مطلبی که تو وبلاگت نوشته بودی حدس می زدم زیاد نگاه نکردی که خب ایرادی هم نداره.سلیقه هرکی یجوریه.
به نکته ی خوبی اشاره کردی،واقعا نمیشه تفاوت فرهنگی و محدودیت هارو نادیده گرفت اونم در حالی که خودمون میدونیم تو دنیای طنز همیشه بی حد و مرز بودن شوخی ها وجود داره،چیزی که اگه بخواد رعایت بشه مجوز پخش نمیگیره اونم واسه یه شبکه تلویزیونی داخلی
+فرندز و من 5 بار تا حالا دیدم.تازه تصمیم گرفتم دوباره بشینم ببینم

تارا یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:36 ب.ظ http://dokhtarekhoone.persianblog.ir

میدونی مشکل چیه آویشن جون مشکل اینه که ملت ما بلد نیس بخنده و فکر میکنه چه طنز خارق العاده ای باید باشه که بتونه یه نیمچه لبخند بزنه و فکر میکنه این افتخاره که به راحتی نمیخنده
ولی در عوض یه فیلم گریه دار و مشکلات اجتماعی و چه میدونم رمانتیک و اینا 100 تا سیمرغ بلورین میگیره چرا چون همه خوب بلدن باهاش های های گریه کنن
این نظر منه

اول از همه ممنون که نظرتون رو گفتین.درسته مردم ما کلا فیلمای دراماتیک و بیشتر میپسندن با وجود اینکه هممون طبع طنز رو داریم.مثلا هممون راحت جک تعریف میکنیم ولی تو اجتماع که این بحثا پیش میاد فک میکنیم طنز یه چیز پیش افتادست.همین دوستان که شما هم بهشون اشاره کردین حتی اگه بهترین سریال طنز آمریکایی رو هم بببینن باز جای خندیدن میگردن دنبال ایراداتش،یعنی فک کنم سریالی ساخته نشده که بتونه تقاضاشون رو بر آورده کنه

سهیلا یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:18 ب.ظ http://rooz-2020.blogsky.com

منکه هرشب بالذت تماشاش میکنم و از ته دلم قهقهه میزنم.
خداییش از بقیه ی سریالهای آبدوغ خیاریشون که شوق تماشا رو دروجودما کشته این یکی عالیه.
دست گلشون طلا

راستی....سلام آویشن مهربون

سلام سهیلا جون.خوش اومدین
مرسی که نظرتون رو گفتین
قدمتون سبز

شادی یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:31 ب.ظ http://citrusflower.blogsky.com/

آویشن عزیز منم خودم جزء اون دست آدم هایی ام که سری 4 پایتخت اون قدرها بهم نمیچسبه، نه اینکه بخوام با باقی سریال های صداسیما مقایسه اش کنم نه، من در مقایسه با سری های قبل خودش این نظر رو دارم. دیگه خیلی تکراری شدن شخصیت هاش، یه مشکل سریال سازای ایرانی اینه که نمیتونن یه مجموع رو خوب ادامه بدن، معمولا سری های بعدی به کیفیت اولی نیست، برعکس اکثر سریال های خارجی که سیزن های بعدی خیلی جذاب تر میشه و بیننده رو جذب می کنه.

شادی حرفت درست ولی از هر لحاظ که حساب بگیری پایتخت 2 ضعیفترین سیزن بوده خصوصا اینکه خط داستان تکراری بود ولی امسال چه ماجرای رفتن بهبود به بورکینافاسو چه ناپدید شدن چوچانگ خودش دوتا داستان جدید و آورده تو خط اصلی.من گفتم که دیدن سریال سلیقه ایه ممکنه کسی خوشش بیاد از این سریال کسی هم خوشش نیاد .ولی حرف من اینه خب خوششون نمیاد دیگه چرا میرن به خونواده ی نویسنده و عوامل فیلم توهین میکنن.
درضمن من نمیدونم چرا هممون حتی خود من و تو سریالای ایرانی و با سریالای خارجی مقایسه میکنیم.مگه شرایط فیلم سازی تو ایران مثل بقیه کشورهاست ؟کدوم کشوری اینقدر محدودیت داره تو فیلمسازی البته غیر از چند تا کشور عربی منظورمه.
والا با این شرایطی که ما داریم دیگه سریالایی مثل شیملس و ارو که نمیشه ساخت تو ایران.نمیگم توقعمون و کم کنیم ولی سریال ایرانی و با سریال ایرانی هم تراز خودش مقایسه کنیم.
مرسی از کامنتت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد