ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time
ژاندارک

ژاندارک

tragedy plus comedy equales time

آلبوم شبح کاری از بهروز صفاریان

امروز با یکی از دوستان در یکی از شبکه های موبایلی در حال گفت و گو راجب موزیک بودیم که هردو به این اتفاق نظر رسیدیم که چقدر موزیکای قدیمی شعراشون پر معنا تر بود،نه اینکه شعرای امروزی بد باشن،به هیچ وجه .خواهشا دوستان منتقد که دستی بر قلم دارن قلمشونو بگیرن اونور و تا پایان این متن و بخونن.میدونم که من حقیر در جایگاهی نیستم که بتونم راجب این موضوعات نظر بدم ولی تنها به عنوان یه شنونده و کسی که معتاد به موسیقیه فکر میکنم الان هم بیشتر همون معدود خواننده های قدیمی در انتخاب شعر و ملودی با تامل بیشتری فکر میکنند.منظورم از قدیمی تنها خواننده های دهه 40 و 50 نیست.منظورم کلا خواننده هایی که کارشونو حداقل تو دهه ی 60 شروع کردن.نمیخوام مثل بعضی دوستان ادعای نوستالژیک بودن داشته باشم و بگم من اصلا آهنگ جدید گوش نمیدم.اتفاقا بیشتر آهنگایی که  گوش میدم جدید هستن و خیلیاشون واسه خواننده های جدید ولی به جرات میگم هر کدومش حداکثر 3بار قابل شنیدنه.یعنی اون حس آهنگای قدیمی و بهم نمیده.بهانه ی اصلی این بحث آهنگ داری میری یکی از ساخته های بهروز صفاریان تو سال 86 بود که نه تنها امروز که دوست خوبم رو به یاد خاطرات قدیمیش انداخت بلکه چند وقت پیش دوست دیگری که خودشون هم دستی بر ساز دارن ازینکه دیدن من این آلبوم و ازون مهمتر آهنگسازی مثل صفاریان و میشناسم کاملا شوکه شدند و گفتند خیلی از دوستانی که حتی کارشون در حیطه ی موسیقی هست هم ایشون و نمیشناسن و من چطور این آلبوم و شنیدم و راجبش اطلاعات دارم.راستش این ماجرا برمیگرده به کاری که من همیشه انجام میدم و باعث آزردگی خاطر بسیاری از دوستان و اون کاری نیس جز خریدن سی دی اوریجنال.بله حتما شما هم تو دلتون دارین میگین تو جایی مثل ایران که فرهنگ کپی رایت اجرا نمیشه خریدن سی دی اصل احمقانه ترین کار ممکنه ولی خب ازونجایی که من آدم خل وعضی هستم انجام این کار دور از من نیست.گذشته از شوخی آهنگسازای قدیمی با اینکه امکانات آهنگسازان امروزی رو نداشتن ولی ملودی هایی ساختن که با وجود 10-20 سال هنوز رنگ و بوی تازگی داره. گرچه مشکلاتی مثل ندادن مجوز باعث کمتر دیده شدن این افراد شده ولی امثال صفاریان،عقیلی و گروه آریان حتی اگر یک آهنگ بسازن میتونن جاودانه باشند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد